انجمن ماشین آلات بسته بندی کرج انجمن ماشین آلات بسته بندی کرج .

انجمن ماشین آلات بسته بندی کرج

عملکرد دستگاه پر کن نوشابه و خط تولید نوشابه چگونه است ؟

​ دستگاه پر کن نوشابه و خط تولید نوشابه
مقالات

دستگاه های پر کن مواد مایع به دوصورت مایعات غلیظ و رقیق دربازار موجود هستند دستگاه پر کن مایعات غلیظ از مکانیزم پرکن سیلندر پیستونی بهره می گیرند و از دقت و سرعت بالایی برخوردار هستند. در دستگاه پر کن نوشابه از مکانیزم پرکن سیلندر پیستونی استفاده شده است زیرا این مکانیزم از دقت و عملکرد بالایی برخوردار است.

نوشابه های امروز در طعم ها و مزه های متفاوت در قوطی های مختلفی بسته بندی می شود که در این نوع دستگاه ها نوعی از پرکن مخصوص قوطی نیز طراحی شده است .دستگاه های پر کن نوشابه به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته و تولید می شود.در سیستم اتوماتیک این دستگه نیازی به کمک نیروی انسانی نیست و دستگاه خود به تنهای می تواند عملیات بسته بندی را انجام دهد .البته برای دقت در کارکرد می توان از یک نیروی انسانی کمک گرفت ولی دیگر نیازی به وجود افراد متخصص و کاربلد روی دستگاه نیست. دقت در عملکرد این نوع دستگاه نسبت به سایر دستگاه های مشابه بالا تر است.

مشخصات فنی دستگاه پرکن نوشابه
میزان مخزن ایت دستگاه حاوی 200 لیترمواد است
جنس بدنه ی این دستگاه از استیل است.
این دستگاه مجهز به اینورتر جهت کنترل برق مصرفی است.
مجهز به 3 متر نوار نقاله استیل است.
دارای دکل پنوماتیک ومجهز به تابلو برق و PLC است.
مکانیزم سیلندر پیستون دستگاه پرکن نوشابه
یکی از مکانیزم های دقیق در دستگاه های پرکن مواد مایع مکانیزم سیلندر پیستون است در این نوع مکانیزم دقت بالایی در پر کردن بطری ها وجو دارد و بدون یک قطره هدر رفت میتوان انواع مایعات غلیظ را به درون ظرف ها منتقل کرد البته به دلیل دقت بالای این مکانیزم معمولا برای پر کردن مایعات رقیق نیز از این نوع مکانیزم استفاده می شود.

در دستگاه های پر کن نوشابه به دلیل کف کردن و گاز دار بودن نوشابه نازل های طرای شده در این نوع دستگاه به درون ظرف و در انتهای ظروف می روند تا از کف کردن و هدر رفت مواد جلوگیری کنند.

نحوه پرکردن دستگاه نوشابه پرکن
سیستم پر کن نوشابه دارای نازل های تنظیم مقدار مصرفی هستند و میزان قابل توجهی از مواد را درون بطری ها می ریزند. نازل های این دستگاه مجهز به آب بند و چکه گیر هستند . در این دستگاه سطح مایع پر کننده به نقطه پایانی گاز سوزن رسیده و گاز داخل بطری را از نشت کردن خارج می کند. در آن لحظه پر شدن کامل است و شیر پر شدن بسته می شود.سپس مایع گاز دار که با استفاده از سوپاپ های کنترل شده الکترو پنوماتیک تثبیت شده است.پر می شوند .

قیمت دستگاه پرکن نوشابه
قیمت تمام  شده این نوع دستگاه بسته به تعداد نازل ها و مکانیزم تعریف شده برروی است دستگاه است . مشتری می تواند بنابر هزینه موجود و میزان تولید تعداد نازل ها را کم و زیاد کند . برای اطلاع از قیمت و مشخصات فنی و میزان عملکرد هر یک از دستگاه های موجود در شرکت پاشا صنعت البرز می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

منبع : اکرو ماشین


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۳:۵۵ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)