انجمن ماشین آلات بسته بندی کرج انجمن ماشین آلات بسته بندی کرج .

انجمن ماشین آلات بسته بندی کرج

نحوه و عملکرد دستگاه پر کن اب رادیاتور و خط تولید آب رادیاتور

​دستگاه پر کن اب رادیاتور و خط تولید آب رادیاتور
مقالات

 دستگاه پر کن اب رادیاتور جهت آب رادیاتور که یکی از موارد مصرفی در خودرو است که وظیفه خنک کنندگی موتور خودرو را دارد . قاعدتا وجود این مایع در خودرو و عملکرد صحصح ان مهم وضروری است.آب رادیاتور با گردش در سیستم خنک کننده خودرو گرمای موتور را روبه خنکی برده و موجب کنترل دما در موتور می شود.بنابراین کیفیت این محصول درنوع عملکرد خودرو بسیار موثر و حیاتی می باشد.

در ادامه به بررسی دستگاه پر کن آب رادیاتور که نوعی دستگاه پرکن مایعات می باشد خواهیم پرداخت .

دستگاه پرکن آب رادیاتور چیست
در دستگاه پر کناب رادیاتور نازل های می توانند متغییر باشند این متغییر بودن نازل ها بسته به میزان تولید دارد .این نوع دستگاه بر مبنای ثقل های طراحی شده و به همین دلیل آنرا دستگاه پر کن مایعات ثقلی می نامند. پاشا صنعت البرز این دستگاه را به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و تولید کرده است که مشتری می تواند با توجه به میزان تولید درروز خود حجم وابعاد دستگاه را تغییر دهد. در مدل های توماتیک این دستگاه ،دستگاه پر کن قادر است درب بطری های پر شده ازمواد را ببندد که این امر باعث سرعت بخشیدن به خط تولیدمی شود.

خط تولید آب رادیاتور  و انواع مکانیزم آن
برای پر کردن مایعات رقیق و غلیظ از سه مکانیزم استفاده می شود که هر کدام از این مکانیزم ها دقت و عملکرد مخصوص خود را دارند. برای انتقال هر نوع مایعی از یکی از این مکانیزم ها استفاده می شود . در ادامه به معرفی و بررسی این مکانیزم ها خواهیم پرداخت:

مکانیزم دستگاه پر کن اب رادیاتور به روش ثقلی
از این نوع مکانیزم معمولا برای پر کردن مایعاتی مانند : ضد یخ ، عرقیجات ، دوغ ، و انواع شوینده ها استفاده  می شود . این نوع مکانیزم می تواند مایع را برمبنای جاذبه و وزن مایع به دورن بطری ها انتقال دهد و هزینه تمام شده ان نیز نسبت به سایر مکانیزم ها کمتر است . از این نوع مکانیزم در بسیاری از دستگاه های پر کن مایعات رقیق استفاده می شود.

مکانیزم دستگاه پر کن اب رادیاتور به روش پمپی
از این نوع مکانیزم معمولا برای پر کردن مایعاتی همچون گریس که این نوع مایع چسبندگی بالایی دارد و دردسر های خاص خودش را نیز دارد استفاده می شود. این نوع مکانیزم دقت چندانی ندارد و معمولا از این نوع مکانیزم در دستگاه های پر کن مایعات خیلی کم استفاده می شود.

مکانیزم دستگاه پر کن اب رادیاتور به روش سیلندر پیستون
از این نوع مکانیزم در پر کردن مایعات غلیظ استفاده می شود این نوع مکانیزم نسبت به سایر مکانیزم ها دارای دقت و عملکرد بالایی است . از این روش در ساختدستگاه های اتوماتیک استفاده می شود و کارایی بالا تری نسبت به سایر مکانیزم ها دارد. خطای این نوع مکانیزم بسار کم بوده زیرا دقت در عملکرد ایننوع مکانیزم برای انتقال مایعات غلیظ بسیار بالا است.

ساز و کار دستگاه پرکن آب رادیاتور به روش ثقلی
در این نوع دستگاه که به روش ثقلی معروف است رویدستگاه مخزنی تعبیه شده است که مابع مورد نظر درون مخزن ریخته مشود سپس بطری ها در جای خود قرار می گیرند و مایع داخل مخزن به وسیله نازل ها درون شیر وارد می شوند این مقدار به وسیله اینورتر کنترل می شود و مقدار معینی بر اساس حجم داخل بطری ها ریخته می شود . نازل های این نوع دستگاه اب بند هستند یعنی از چکه کردن مواد جلوگیری می کنند و این موجب  هدر نرفتن مایع می شود.

دستگاه پرکن آب رادیاتور
راندمان دستگاه پرکن ثقلی مایعات رقیق با درنظر گرفتن چگالی مواد

    پرکن تک نازله تا ۳۵۰ ظرف یک لیتری در ساعت
    پرکن دو نازله ۴۰۰الی ۶۰۰ ظرف یک لیتری در ساعت
    پرکن چهار نازله ۷۰۰ الی ۹۰۰ ظرف یک لیتری در ساعت
    پرکن شش نازله ۱۰۰۰  الی ۱۲۰۰ ظرف یک لیتری در ساعت
    پرکن هشت نازله ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ ظرف یک لیتری در ساعت
مشخصات فنی پرکن آب رادیاتور

این دستگاه از استیل ساخته شده است
قابلیت شست و شوی مخزن و دستگاه
قابلیت نصب اینورتر برای کنترل برق
قابلیت نصب تابلو برق و مجهزبودن به سیستم PLC
حجم مخزن این دستگاه 150 تا 300 لیتراست
حجم ظروف از 250 سی سی الی 2000 سی سی است.
قابلیت پر کردن بطری ها تا اخرین قطره مواد مخزن
قیمت دستگاه پرکن آب رادیاتور
قیمت تمام این دستگاه با توجه به تعداد نازل های مصرفی در دستگاه می باشد ، تعداد این نازل ها با توجه به میزان تولید مشتری در روز است . مشتری می تواند بنا به سلیقه  و کارکرد خود ابعاد و حجم این دستگاه را نیز کم و زیاد کند . جهت کسب اطلاع از قیمت و مشخصات فنی این دستگاه می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

منبع : اکرو ماشین


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۱:۵۶ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)